Sunday, February 28, 2010

demam!!

sabtu minggu lepas- bgun pagi2 siap2 nk g ikano..nk g popular..nk beli buku lat @math n mathmode..tgh dok belek2 buku ni aku dgr ade org pggl aku..rupenye maryam...jalan2 ag jumpe syahira bomba...dh abis pilih buku..cari buku breaking dawn pulak...cari2 rupenye btul kt dpn entrance die tu..aku je x nmpk almaklumlah c bok nk cri buku latihan....tercapai sudah cite2 aku nk bli buku crite tu...

isnin-dtg skool jumpe kwn2..mekar plak suka suki tambah cuti kt kalendar umah die..hahaha...aku sorang2 je tunggu kt tiang tu...apela ko mekar...

selasa-abih waktu persekolahan aku ade latihan umah sukan...1st time lompat pagar...x jatuh plak tu pgar2 tu sume...tp klaka cara aku landing ah...mule2 lompat landing die ok je...pagar kedua aku terus tercangkung...pagar ke3 ok je landing die..pagar ke4 pon tercangkung blik..hahahtp best ah..aku x sangka bole lompat pagar tu sume..at least ade la jatuh ke ni x de ...alhamdulillah..petang tu hujan...aku relax je r mcm x biasa plak en...bce la buku breaking dawn tu..but bodo je ngn hujan tu..

rabu-yg ni baru bersesuaian ngn title di atas...malam selasa tu aku tetibe rse sejuk sgt..walo dh pki selimut..tyme bgn pagi2  kul 5 tu..aku rse mcm x nk cabut je bju..tp paksa gak diri kene air..abih je madi menggigil aku..terketak2 gigi aku..tp still ok...smpi skolah aku mcm regret asal aku x stay je kt umah td en..tp still ok la...dtg2 mekar x de ag..aku tunggu smpi 6.45 pon x de..aku g la kt kelas aku..walo pon gelap smcm je..aku bce doa bnyk2..msuk2 aku tros bkak lampu..ltak beg kt tmpt blkg amar...tdo kejap then aisyah plak dtg..petu die blah aku tdo sikit lg..then aku bgn nk blah ni dh tutup lampu hanisah plak masuk...kuar ngn die...dtg kt tapak perhimpunan ida ckp aku bru bgn tdo ke..mmg pon.hahaha...then aku mula start panas gile...aku x dok tmpt aku bile masuk kelas..aku dok blakang amar coz x sejuk sgt mcm kt tmpt aku yg bawah kipas tuh..x tahan sgt ni aku ajak cik mun g call..1st attempt tepon awam tu serupa x yah dibina kt situ..mmg aku rse nk sepak je tepon tu..tp x de kekuatan...2nd aku trus g office call mak aku...then tunggu dlm klas aku harap sgt time tu bi x de cikgu boleh la aku tdo...alhamdulillah mmg x de...aku tdo..dlm 10.10 tu bapak aku dtg...diorg jerit nme aku..terkejut aku tahu...kemas2 beg salam2 ngn kengkwn trus ikut ayah aku..g pejabat nk g tahu yg ayh aku nk bw blik...dlm kereta tdo tp x boleh..tros ayah aku bawa aku g klinik...doktor tu kate suhu aku mmg agak tinggi la...die bg aku ubat demam..selsema..and antibiotik..coz tekak aku merah...aku kn x mkn ag mne boleh mkn ubat aku tdo ah dulu tunggu mak aku blik bwk mknn...ayah aku suruh aku pon ape lg..tdo lahkn:)aku kn suke tdo...dlm kul 2 cm tu mak aku blik ckp dh mkn ubat blom aku ckp blom sbb blom mkn..mak aku trus suruh mkn mknn yg die bawak tu..aku mkn ubat trus tdo dkt ruang tamu..tdo smpi ptg..aku terlepas lets go dream team..aku tdo dlm bilik makayah aku..kt lantai jelar..tp berbungkus2...

khamis- bgn kul 11 pagi  masih x baik ag demam teruk en..smpi mlm pon teruk ag..x tau ape nk jd...mkn je ubat telan bnyk2..hahahaha

jumaat-masih ade siasa panas lg...tp beransur pulih...abg aku beli dslr canon..lepas ni aku nk lenjan abis die punye dslr..hahahaha

sabtu-harini..besday ayah aku..happy birthday ayah..bawa g mkn kt tmpt yg die nk kenyang aku....mlm plak ade kenduri kt surau arrafiq..mkn2 and akhir skali smpi la aku kt sini tgh menaip-naip..hahaha..the end..

No comments: