Saturday, December 11, 2010

Getaran jiwa

hey don't misunderstand please...aku bukan dapat getaran jiwa kerana apa2 pon..
just that tonight i've been reading this one book stories about prophet..tonight i read about Nabi Daud (as),Nabi Sulaiman(as),Nabi Ilyas(as),Nabi Ilyasa'(as),Nabi Yunus(as),Nabi Zakaria(as),Nabi Yahya(as),Nabi Isa(as) and Nabi Muhammad(saw)..
bila aku baca kisah  Nabi Isa (as)..aku rasa macam ada satu getaran jiwa aku tak tahu nak describe macam mana..rasa terharu ada,sedih pun ada..then bila sampai kat cerita Nabi Muhammad (saw) aku rasa getaran jiwa tu semakin kuat doh sampai aku rasa tangan aku macam nak menggigil..rasa la..then aku rasa mata aku kabur sebab mata aku berair..padahal aku baru baca kisah dia baru kahwin dengan saidatina Khadijah..lepastu baca kisah anak2 die meninggal waktu baru lahir..aku terus stop terasa macam nak menitis air mata aku..rasa2 aku kalau aku teruskan bacaan aku dah menitis air mata aku..touching sangat kisah nabi2 yang aku baca ni lagi kisah Nabi Ayub(as)..

No comments: