Friday, April 9, 2010

SALAH TAMPAL??APE MASALAH NI...

jumaat 26 mac yg lalu,aku telah ke sebuah klinik kerajaan di shah alam. Disana aku mendapat rawatan gigi.(apahal macam buat karangan ni???)
kt sana doktor tu tampal gigi aku yg kod die 37...sambil buat keje2 yg spatutnya die berbual2 ngn pembantu die...agak lama gak ah tampalan tu nak siap...tampalan tu asik la x lekat kt gigi aku...korg tahu betapa sakitnya waktu die drill gigi aku...tahan jela...mmg btol aku ckp rawatan kali ni agak lama..terpaksa rasa ubat die yg pahit...aduhai perit betulla...cter ngn doktor nak buat besi kt gigi tu en...boleh tanya asal aku nak buat...mak aku yg suruh buat ke sendiri nak?sendiri nak ah en dh ah gigi jarang2 tu agak boleh nampak..kalo jarang skit je x pe r..then die cter sakit nak buat bende tu...then pembantu die yg laki tu sampuk..kterg kt sini pon x nak buat bende tu..aku ckp dlm hati(korg x nak buat ape aku kesah la...yg tahan sakit nnt aku la)abis2 sume balik....

dalam seminggu lpas tu...gigi yg kene tampal tu sakit...sakit rasa mcm gigi tu nak tercabut..tp x goyang on gigi tu...tahan la...at the same time aku rse mcm gigi aku still berlobang sbb asal aku minum air...rse ngilu bapak....tahan2x...tunggu lagi satu jumaat jmpe doktor..

hari ni 9 april..jumpe doktor lain die tanya ngn aku nak buat ape nak chek ke aku pon hurm chek la...skali ko tahu die ckp ape...'eh die ade barker karies(which idk what it is yg tahu mslh gigi)'pembantu die ckp kan dh tampal x kan tertanggal pulak'doktor tu cakap mana de tampal ni hah terkangkang ni(means berlobang au...x de besar mana la)tanya nombor bpe gigi yg kene tampal tu?'no.37...doktor tu ckp gigi yg kene tampal tu no.36'aku dlm hati(wt doktor aritu salah tampal?)
doktor tu besarkan skit lobang tu then die masukkn filling skejap je...yg dr aritu bpk gle lama...yg ni skejap je...tp thn sakit lakn...

persoalan?doktor yg aritu tu ade masalah penglihatan ker?ke cermin mata die tetibe kabur ke mata die time nak tampal gigi aku jd kabur?
the answer is idk...only Allah knows rite...x pe la mayb ade hikmah di sebalik kejadian salah tampal ni...

No comments: